Kommer kurvorna för fort? Hårt belastade bromsbelägg frigör ämnen som minskar friktionen. Hål och slitsar eliminerar problemet.
Vi utför svarvning, borrning, slitsning och balansering av bromsskivor.
Bearbetade insug och förbränningsrum, kompression, större ventiler,
radie- eller multivinkelfrästa ventilsäten, konade ventilstyrningar.
Mycket kan man göra för att höja effekten i en motor.
ONM gör allt från standardrenoveringar till högpresterande tävlingsmotorer.
Oavsett turbo eller ej, ett obehindrat luftflöde är viktigt. Även luft väger.
Bla bla bla bla bla
Kan man kombindera detta med filter, kall luft, trattar och även snabbmeckat?
Vi har lösningen.
Tappar du i växlingarna? En bidragande anledning till långsamma eller missade växlar är
drevens rotationsmassa.
Lättar man dreven hjälper man även synkringarna att klara sitt jobb.
Vi har verktyg att bearbeta härdat material.
Naturligtvis gör vi även vanliga växellådsrenoveringar.
Varför veva på ett tungt hjul. I många fall kan man lätta standardhjulet men för att undvika att delar av det hälsar på i kupen så gör vi riktigt lätta hjul i högvärdigt aluminium. Svängmassan kan ofta reduceras till 40% jämfört med ett standardhjul.
Många flänsar har det blivit med åren. Kanske har vi ritningen till just det du söker. Annars skannar vi en ny.
Funkar spänsten men inte höjden eller är det bara så att fjädern inte passar riktigt? Fjäderlägen i plast eller alu tillverkas på beställning.
Till slut måste allt ut.
Vi bygger både grenrör och rostfria fullflödes- system för just din bil.
Vi jobbar kundanpassat för både ljud, prestanda och design.